Winkelbezoekers worden enthousiast van extra fun in de winkel

Winkelbezoekers worden enthousiast van extra fun in de winkel
Uit enquete blijkt dat 76% meer vermaak in de winkel wilt

Amsterdam –  Winkelbezoekers zien graag meer vermaak in de winkel. Dit blijkt uit een enquete dat vorige week zaterdag gehouden is onder vrouwen van verschillende leeftijdsgroepen (16 – 65 jaar) op het internationale mode-event in Amsterdam. 76 procent van de ondervraagden geeft aan dat een hogere funfactor in de winkel het shoppen leuker kan maken. 

In Nederland is WE Fashion de eerste retailer die hun winkelconcept hierop heeft aangepast. Bij WE kunnen klanten al twitterend hun kleding passen. “Het opvallende ontwerp van de Tweet Mirror en het gebruikersgemak zorgen voor extra vertier in de winkel,” vertelt CEO Wouter Kolk van WE Fashion. “Bezoekers vinden het leuk om foto’s te maken en meteen door te sturen. Wij zien dat de spiegel populair is bij onze jonge doelgroep.”

De werking is simpel. De klant maakt tijdens het passen foto’s van zichzelf door op een knop in de spiegel te drukken. Via een internetverbinding worden de foto’s op de twitteraccount van de klant gezet. Twitteraars kunnen dan meteen de nieuwe outfit zien en een reactie geven.

Er zijn al enkele tientallen spiegels geïnstalleerd bij retailers in Belgie, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.

Gewonnen prijzen
Eerder is de Tweet Mirror in de categorie ‘inter active’ al geprezen als meest vooruitstrevende en innovatieve product van 2010. De digital award is een initiatief van Popai, het kenniscentrum voor Marketing at-Retail. In maart dit jaar ontving de spiegel de prijs voor beste technologie om klantbelevenis te verhogen. Deze jaarlijkse award werd uitgereikt door EHI, een internationaal instituut voor de retail sector.

BizPress.nl