Persbericht: Visma marktleider in Nederland



Als hoofdsponsor van het Jumbo-Visma wielerteam speelt het Noorse softwarebedrijf Visma zich dezer dagen stevig in de kijker.Met toppers als Dylan Groenewegen en Mike Teunissen is het team de Tour de France fantastisch begonnen. Ik ben een grote wielerfan met een eigen antieke, stalen Eddy Merckx fiets uit 1968, dus de zomer begint weer mooi. Tegelijkertijd wil ik in deze rapportage ook eens kijken wat erachter zit en wat “Visma” nu eigenlijk is in Nederland en Europa.

“We expect to reap benefits from this sponsorship such as increased awareness and demand for our products, cooperation with local stakeholders and attracting talent”, aldus ØYSTEIN MOAN, Chairman of the Board and CEO. Hij ziet Nederland als een aantrekkelijke en stabiele markt met hoge inkomens en een hoog niveau van technologie. Ook in 2019 zijn er weer stevige acquisitieplannen. Het sponsorschap ziet Visma als een geweldige manier om medewerkers, partners en klanten bij de onderneming te betrekken. Door middel van klantevenementen, interne campagnes en door Team Jumbo-Visma te promoten in de sociale mediakanalen van Visma, hoopt Visma interne en externe betrokkenheid en trots te activeren via de sponsoring.

In 2018 trok de aankoop van het HR-softwarebedrijf Raet door de Visma Group veel aandacht omdat Raet pas in 2016 voor het laatst was verkocht aan Hg Capital. Die private equity speler heeft ook een dominant belang in de Visma Group, dus eigenlijk is het een doorverkoop naar een ander belang van dezelfde eigenaar.

Sinds de verkoop van Raet door het uiteenvallende Getronics in 2003 aan de investeerder Alpinvest is het Raet concern door veel handen gegaan. Dat heeft de waarde steeds verder opgevoerd, maar de onderneming geen goed gedaan. De waarde steeg vooral voortdurend omdat de rentestand steeds lager werd en omdat private equity investeerders onbeperkt geld hebben en geen zeperds willen halen. Vaak veranderd management en daarmee an>

Lees verder..

BizPress.nl