Persbericht: Vergelijkingstools staan op wensenlijst van de Nederlandse consument



‘s-Hertogenbosch – 13 juni 2019 – Uit het Consumer Propensity Rapport van SAP Customer Experience blijkt dat er voor de Nederlandse consument nog genoeg te wensen valt in de online shopwereld. 38 procent van de respondenten heeft behoefte aan goede vergelijkingstools, blijkt uit het onderzoek onder 1000 Nederlandse shoppers. Ze willen op de site van de retailer meteen een item kunnen vergelijken met andere sites. Dit is goed voor een derde plaats op de wensenlijst.

Bovenaan de lijst staat een gemakkelijk retourbeleid. 61 procent van de Nederlandse consumenten ziet hierin nog ruimte voor verbetering. De aanwezigheid van fysieke winkels staat op de tweede plaats. Hoewel de shopervaring steeds meer online plaatsvindt, hebben Nederlanders toch behoefte aan een fysieke winkel naast de e-commerce omgeving. De laatste wens gaat specifiek over het aanschaffen van kleding. De consument wil dat er standaard meerdere maten van hetzelfde item worden geleverd, zodat de klant thuis goed kan passen en vergelijken (30%).

Oninteressante aanbevelingen
Consumenten verwachten een gepersonaliseerde winkelervaring. Ze willen door een merk begrepen worden. Hier gaat het echter nog niet altijd goed. Als we bijvoorbeeld kijken naar de aanbevelingen die een webshop doet, dan geeft 95 procent aan deze wel eens tegen te komen. Het percentage dat deze aanbevelingen ook echt relevant vindt, is schrikbarend laag. Slechts één op de vijf (19%) shoppers geeft aan dat de aanbevelingen in elk geval de helft van de tijd bruikbaar zijn. Er is dus nog een flinke slag te maken om de wensen van de klant daadwe>

Lees verder..

BizPress.nl