Persbericht: Uitbreiding mobiele advertising mogelijkheden Marktplaats



Amsterdam, 1 december 2017 – Met de inApp Lead generator introduceert Marktplaats een nieuwe advertentiemogelijkheid voor merken om met relevante informatie in contact te komen met consumenten. Met een native actielink – in de look & feel van Marktplaats – zien kopers op het juiste moment in het beslissingsproces een aanverwant product. Independer is het eerste merk dat gebruik maakt van de inApp Lead generator. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een auto. Op de productpagina staat een actielink met de tekst ‘Bereken je autoverzekeringspremie’. De link brengt de gebruiker naar de website van de adverteerder, in dit geval Independer. Adverteerders rekenen af op basis van het aantal clicks of bijvoorbeeld leads zoals een premieberekening. Om resultaat bij voorbaat te kunnen waarborgen moet het merk, product of dienst van de adverteerder altijd relevant zijn voor iedere gebruiker die zich op dat moment in de flow bevindt.

80% van al het Marktplaats verkeer is mobiel
Met een succesvolle app verloopt steeds meer verkeer op het Marktplaats platform puur via mobiel. Een smartphone is tot 9 keer kleiner dan een gemiddelde desktop en een veel persoonlijker device. Grote banners zijn dan snel te indringend. Marktplaats is continu op zoek naar nieuwe manieren om haar koopgerichte bezoekers te voorzien van relevante informatie. Dit gebeurt onder andere door het verder verbeteren van zoekresultaten, makkelijker maken van het plaatsen van een product en het verbeteren van de mogelijkheden voor mobile advertising.

Tim Meijer, Account Manager Programmatic Trading Marktplaats: “De inApp Lead generator is een goed voorbeeld van de win-win-win situatie waar Marktplaats naar op zoek is voor gebruikers, adverteerders en zichzelf. Informatie van een adverteerder waar de gebruiker op dat moment baat bij heeft. In de test zorgde de grote relevantie al direct voor meer interactie.&rdq>

Lees verder..

BizPress.nl