Persbericht: Toenemende druk op pakketmarkt vraagt om mentaliteitsverandering consument



Amsterdam, 18 december 2018 – in de aanloop naar Kerst, bereikt de pakketbezorging de komende dagen een hoogtepunt. Op het  piekmoment worden naar verwachting bijna 2 miljoen pakketten bezorgd. Honderdduizenden online bestellingen lopen vertraging op in deze drukke week. Homerr verwacht dat ongeveer 30% van alle pakketten niet de eerste keer succesvol bezorgd wordt.

Pakketbezorging moet op de schop
De toename in het aantal pakketbezorgingen zal naar verwachting verder ontwikkelen de komende jaren. De huidige piek in aantallen pakketten, worden de standaard volumes van de toekomst. Om de grote stroom van pakketten in de toekomst aan te kunnen, moet op een andere manier gekeken worden naar pakketbezorging.

“Om pakketbezorging efficient en betaalbaar te houden, moet de standaard bezorgwijze aangepast worden. Van alle aangeboden pakketten, kan momenteel 30% niet afgeleverd worden bij de eerste bezorgpoging. Dat zorgt voor vertraging en toenemende kosten. De mentaliteit van de consument moet veranderen. Een pakket dat bij een Buurt- en of ServicePunt afgeleverd wordt, zal de standaard worden. De consument weet dan zeker dat het pakket de volgende dag beschikbaar is om op te halen bij het desbetreffende Buurt– en of ServicePunt . Wil de consument het alsnog aan huis laten bezorgen, dan is dit mogelijk voor een kleine extra vergoeding is onze verwachting.” Aldus Juriaan Matthijssen en Mark-Jan Pieterse de oprichters van Homerr.

2.000 Homerr Buurt- en Servicepunten
Homerr biedt samen met welwillende buurtgenoten een sociale en duurzame oplossing. Buurtgenoten stellen zich beschikbaar als ophaalpunt, waardoor consumenten hun bestelling gemakkelijk en tijdig op kunnen halen in de buurt.

Inmiddels is de mijlpaal van 2.000 Service- en Buurtpunten bereikt. De Homerr Service- en Buurtpunten zijn verspreid over Nederland en aangesloten bij verschillende pakketbezorgers >

Lees verder..

BizPress.nl