Persbericht: Toenemende digitale verwachtingen van klanten en burgers stimuleren investeringen in technologie



Rotterdam, 23 november 2017 – CGI heeft onlangs de CGI Client Global Insights over 2017 gepubliceerd. Hieruit blijkt dat de digitale transformatie voor bestuurders en IT-leiders steeds urgenter wordt om beter te kunnen voldoen aan de digitale verwachtingen van klanten en burgers. Uit deze inzichten blijkt dat organisaties op een kantelpunt zijn aangekomen in hun digitale transformatie, waarbij executives met hun digitale strategie nu van planning naar uitvoering gaan.

De 2017 CGI Client Global Insights bevat de resultaten van persoonlijke gesprekken met 1.300 bestuurders en IT-leiders uit 10 sectoren en 17 landen. Doel van die gesprekken is om die trends te achterhalen die van invloed zijn op organisaties en de gevolgen daarvan voor de bedrijfsvoering. De top drie bestaat uit de volgende trends:

  • Toegenomen urgentie om een digitale organisatie te worden om tegemoet te kunnen komen aan de toenemende verwachtingen van klanten – van 71% (in 2016) naar 85%. De meeste leidinggevenden zijn hun klantcontactmomenten aan het digitaliseren en passen analytics toe om hun klanten beter te leren kennen en de bedrijfsvoering te optimaliseren.
  • Grotere noodzaak om de organisatie te beveiligen tegen toenemende cyberrisico’s – van 62% (in 2016) naar 74%. Naarmate de noodzaak om te digitaliseren groter wordt, neemt ook het belang van informatiebeveiliging toe, waarbij ‘cyber’ wordt gezien als onderscheidende factor.
  • Aanhoudende focus op toenemende regeldruk – van 51% (in 2016) naar 62%. Leidinggevenden melden dat met name de regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens een grote tot zeer >

    Lees verder..

BizPress.nl