Persbericht: Technologie verandert denkwijze Generatie Alpha



Hoofddorp, 7 februari 2018 – Yellow Communications, partner van Hotwire, lanceert vandaag het rapport ‘Inzicht in Generatie Alpha’, dat Hotwire en Wired Consulting samen hebben opgesteld. Het rapport geeft een beeld van de invloed van technologie op toekomstige generaties en welke verwachtingen Generatie Alpha op hun beurt weer heeft van deze technologie.

De volgende consumentengeneratie staat voor we het doorhebben op de stoep en is bekend als Generatie Alpha. Wetenschapper Mark McCrindle introduceerde de term om mensen die vanaf 2010 geboren te zijn te omschrijven. Voor deze generatie is technologie zo verweven met ieder onderdeel van het leven, dat ze op een fundamenteel andere manier nadenken, leven en spelen dan iedere generatie voor hen.

Hotwire en Wired Consulting hebben de handen ineengeslagen om in ieder opzicht inzicht te geven in de wensen, verlangens en behoeften van Generatie Alpha: van hun dagelijkse gedachten tot de manier waarop ze contact hebben met apparaten om hen heen. Uit het onderzoek blijkt dat hun generatie makkelijker met technologie omgaat dan iedere andere generatie, maar dat deze omgang met technologie mogelijk grote gevolgen heeft voor de manier waarop hun hersens werken en hoe ze de wereld beleven.

Uit het rapport komen diverse belangrijke punten naar voren:

  • Het belang van spraakbesturing: voor Generatie Alpha is spraakgestuurde bediening van een apparaat even natuurlijk als via een touchscreen. Ze verwachten dan ook dat apparaten reageren op spraakcommando’s.
  • Het debat over ‘schermtijd’ wordt alleen maar heviger: voor een generatie die zo vervlochten is met technologie, lijkt te veel schermtijd niet te bestaan. Experts worden het nog >

    Lees verder..

BizPress.nl