Persbericht: Spraakassistent in retail groeit komende drie jaar uit tot dominante factor in interactie met consumenten



Utrecht, 12 januari 2018 – Capgemini’s Digital Transformation Institute publiceert het rapport “Conversational Commerce: Why Consumers Are Embracing Voice Assistants in their Lives.” Hierin is te lezen hoe consumenten gebruik maken van spraakgestuurde assistenten en hoe bedrijven met deze nieuwe ontwikkeling een band met hun klanten kunnen opbouwen. Uit het onderzoek onder 5.000 consumenten in de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland blijkt dat spraakassistentie in de komende drie jaar zal uitgroeien tot de meest gebruikte methode voor interactie met consumenten. Klanten die een spraakgestuurde assistent gebruiken, zijn bovendien bereid om tot 500% meer uit te geven dan tot nu toe het geval is via deze vorm van interactie.

Opkomst conversational commerce in Nederland
Kees Jacobs, Consumer Goods & Retail Lead, Insights & Data Global Practice van Capgemini: “Conversational Commerce zal op de korte termijn met name gedreven worden door de grote technologie- en e-retail bedrijven. Deze grote spelers zijn hiermee nog niet actief in Nederland. Echter: naar verwachting zal een aantal van deze spelers in 2018 ook de Nederlandse markt betreden met spraakgestuurde oplossingen.”

Revolutie in e-commerce
In het rapport “Conversational Commerce: Why Consumers Are Embracing Voice Assistants in their Lives” is gekeken naar het gebruik van spraakgestuurde assistenten in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. Hieruit blijkt dat consumenten een sterke voorkeur ontwikkelen voor interactie met bedrijven via spraakondersteuning. Grofweg >

Lees verder..

BizPress.nl