Persbericht: Simyo blijft meest aanbevolen postpaid-aanbieder, voorsprong slinkt



Houten, The Netherlands, 15 February 2018 – Mobiele aanbieder Simyo heeft voor de vierde keer op rij de hoogste WoM-score gehaald, zo blijkt uit de nieuwste ‘Word of Mouth score’ (WoM-score) van Telecompaper over de postpaid markt. 72 procent van de postpaid-klanten van Simyo zou zijn aanbieder aanraden bij vrienden, familie en collega’s. De prijs/kwaliteitverhouding is de belangrijkste reden om Simyo aan te bevelen, gevolgd door de maandelijkse kosten. De WoM-scores van alle gemeten aanbieders komen steeds dichter bij elkaar te liggen.

Een half jaar geleden lag de WoM-score van Simyo nog op 77 procent. Met uitzondering van Youfone laat Simyo hiermee de grootste daling zien van de tien gemeten mobiele aanbieders. De voorsprong op de totale markt loopt dan ook terug. Anderhalf jaar geleden raadde gemiddeld 60 procent van alle postpaid-klanten zijn aanbieder aan, een half jaar later was dit 64 procent en bij de vorige meting (eerste helft 2017) kwam dit uit op 65 procent. Bij de laatste meting geeft 68 procent aan zijn mobiele aanbieder aan te bevelen.

De WoM-scores van de mobiele aanbieders komen ook steeds dichter bij elkaar te liggen. Tussen de nummer 1 (Simyo) en 9 (Tele2) liggen slecht 11 procentpunten. In de triple play-markt zijn de verschillen vele malen groter. De nummer 1 (XS4ALL) heeft daar met de nummer 3 (Delta) 13 procentpunten verschil, met de nummer 9 (Caiway) is er een verschil van 29 procentpunten.

T-Mobile, Vodafone gedeeld tweede
T-Mobile en Vodafone delen deze keer samen de tweede plaats: 70 procent van hun postpaid-klanten zou hun provider aanraden. Voor T-Mobile is 70 een stabiele score, Vodafone zag zijn score met 4 procentpunten stijgen, dit ondanks de integratie met Ziggo Mobiel die een lagere WoM kende (62). Klanten roemen T-Mob>

Lees verder..

BizPress.nl