Persbericht: SAP Hybris gaat verder als SAP Customer Experience



‘s-Hertogenbosch — 8 juni 2018 Tijdens de jaarlijkse SAPPHIRE NOW conferentie in Orlando maakte SAP bekend dat de SAP Hybris-, Gigya-, and CallidusCloud-oplossingen samen verder gaan als SAP Customer Experience. Deze naam sluit beter aan bij de missie van SAP om met vertrouwde customer experiences bedrijven te helpen zich te onderscheiden.

Steeds meer organisaties houden zich bezig met het optimaliseren van de customer experience. Dit onderwerp staat dan ook vaker bovenaan de beleidsagenda. Beslissingen worden genomen met de consument in ogenschouw, waarbij een relatie met klanten opbouwen prioriteit blijkt. De juiste CRM-tool kan de transitie naar een klantgericht bedrijf vergemakkelijken. Dat SAP een belangrijke speler is op CRM-gebied, wordt nu ook weergegeven in de merknaam. De naamsverandering gaat gepaard met een nieuwe customer experience suite: SAP C/4HANA. Deze suite biedt bedrijven de mogelijkheid om de complete customer experience te managen. Hiermee verschuift de focus binnen CRM van het automatiseren van sales naar het centraal zetten van de klant.  

Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience, vertelt over de naamsverandering: “Door een perfecte customer experience te bieden, kunnen bedrijven zich onderscheiden van de concurrentie. SAP biedt software-oplossingen die dit mogelijk maken. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze oplossingen eenvoudig zijn in gebruik. Voortaan staat de customer experience centraal in ons merk en dragen we onze identiteit naar buiten uit. SAP Hybris heet daarom vanaf nu SAP Customer Experience.”

Binnen SAP Customer Experience zijn er vijf onderscheidende cloud-diensten die de front office oplossingen van SAP vormen: SAP Marketing Cloud, SAP Sales Cloud, SAP Service Cloud, SAP Commerce Cloud en SAP Customer Data Cloud.

Lees verder..

BizPress.nl