Persbericht: Resultaten KPN vierde kwartaal & jaarcijfers 2018



Hoofdpunten Q4 2018

  • Geschoonde EBITDA groeide in Q4 2018 met 1,0% j-o-j en gedurende het jaar met 0,8%
    • Geschoonde omzet daalde in Q4 2018 met 1,1% j-o-j en gedurende het jaar met 1,9%
  • Aanhoudend succesvol met gebundelde diensten door focus op waarde in Consumentenmarkt
    • NPS Consumentenmarkt +14 (Q4 2017: +13)
    • 70% van mobiele abonnees KPN merk in vast-mobiele bundel (Q4 2017: 65%)
    • +32k mobiele abonnees in vast-mobiele bundels; +179k in 2018; nu 57% van het aantal mobiele abonnees (Q4 2017: 51%)
    • +18k vast-mobiele huishoudens; +91k in 2018; nu 46% van het aantal breedbandklanten (Q4 2017: 42%)
    • ARPU per huishouden nam met 4,3% j-op-j toe tot € 46. ARPU per mobiele abonnee van € 18 in lijn met Q4 2017
    • +9k1 breedbandklanten, +22k IPTV-klanten en -19k mobiele abonnees
  • Vooruitgang in Zakelijke Markt begint resultaten op te leveren
    • NPS Zakelijke Markt van 0 (Q4 2017: -1)
    • 41% van de MKB-klanten is gemigreerd van traditionele vaste telefoniediensten of verouderde breedbanddiensten
  • Tweede fase Vereenvoudigingsprogramma levert Capex- en opexbesparingen op van ~€ 225m in 2017 en 2018
    • Het laatste jaar gaat over in een nieuw besparingsprogramma dat is gestart in 2019; gericht op ~€ 350m netto indirecte kostenbesparingen voor de periode 2019-20212


[1] Gecorrigeerd voor migraties naar en nieuwe klanten voor KPN Kleinzakelijk (7k) 
[2] Indirecte operationele kosten gecorrigeerd voor de impact van herstructureringskosten en incidentele posten



Bericht van de CEO, Maximo Ibarra

“We hebben onze outloo>

Lees verder..

BizPress.nl