Persbericht: Primeur voor BotBakery en Ingenico: Rechtstreekse betalingen in de chatbot van Het Laatste Nieuws via Facebook Messenger



Hoofddorp, 11 april 2018 – BotBakery, een spin-off van The House of Marketing, en Ingenico Group lanceren voor Het Laatste Nieuws de eerste chatbot in België die betalingen verwerkt via social messaging platform Facebook Messenger.

We staan vandaag aan de start van de conversatie-economie. Steeds meer zullen mensen het normaal vinden dat hun devices kunnen reageren op natuurlijke tekst en spraak, met als doel bepaalde taken uit te voeren of informatie op te vragen zonder dat er nog een websitebezoek aan te pas komt. Daarenboven worden chatbots steeds populairder voor klanten en bedrijven omwille van de directe, persoonlijke en frictieloze gebruikerservaring.

Waarom zou je dan voor een e-commerce transactie je klanten nog omleiden naar je website met het risico hen te verliezen? Waarom je klanten niet gewoon op het Facebook-platform houden en de transactie volledig afronden via de chatbot?

BotBakery en Ingenico hebben de handen in elkaar geslagen om ervoor te zorgen dat Het Laatste Nieuws (de Persgroep) als eerste nieuwsmediamerk abonnementen kan afsluiten tot en met de betaling via een Facebook- en websitechatbot. BotBakery creëerde de chatbot en de integratie met de systemen van Ingenico en Het Laatste Nieuws. Ingenico garandeert het hoogste veiligheidsniveau van bancaire betalingen. De veiligheid is van hetzelfde niveau als in een webshop – er worden geen creditcardgegevens gedeeld met de chatapp zelf en de data blijven in het bezit van de Persgroep.

“Vergeleken met andere kanalen zien we steeds een verhoogd engagement wanneer mensen met een chatbot communiceren. Conversieratio’s voor mobile worden dan ook veel hoger als we de doorverwijzing naar een website laten vallen en vervangen door een conversationele interface, zoals een chatbot,” aldus Dennis Peeters, Master BotBaker bij BotBakery. “De mogelijkheid om een betaling uit te voeren is een >

Lees verder..

BizPress.nl