Persbericht: Onderzoek: klantervaringen steeds belangrijker voor een succesvolle supply chain-strategie



Dordrecht, 15 augustus 2018 – Bedrijven die hun supply chain willen optimaliseren en klaarmaken voor de toekomst, moeten meer aandacht besteden aan het verbeteren van de klantervaring. Dit is de belangrijkste conclusie van het onderzoek van Adelante SCM, dat is uitgevoerd in opdracht van BluJay Solutions: “Klantervaring als concurrentievoordeel: de drijvende kracht achter innovatie in de supply chain”.

Met het onderzoek bekijkt BluJay Solutions het verband tussen innovatie binnen de supply chain, klantervaringen, de acceptatie van nieuwe technologieën en bedrijfssucces. De bevindingen uit het onderzoek bieden bedrijfsmanagers en besluitvormers binnen de supply chain inzichten om goede strategieën te ontwikkelen en de ervaringen van klanten te verbeteren. Het onderzoek laat ook zien hoe de invoering van supply chain-technologieën en -innovatie kan worden gestimuleerd en hoe obstakels kunnen worden weggenomen. Supply chain-managers uit verschillende sectoren wereldwijd, zoals industrie, handel en logistiek zijn ondervraagd. De belangrijkste bevindingen van het onderzoek:

1. Toonaangevende bedrijven stellen klantervaringen centraal in hun supply chain-strategie
Het onderzoek laat zien dat er een nauw verband bestaat tussen bedrijfssucces, innovatie en klantgerichtheid. 37 procent van de succesvolle bedrijven legt uit dat het bieden van een betere klantervaring hun belangrijkste drijfveer is voor het stimuleren van innovatie in de toeleveringsketen. Volgens het rapport hechten minder succesvolle bedrijven minder belang aan klantervaringen; zij noemen kostenbesparingen als de drijvende factor voor innovatie in de supply chain (46 procent).

Volgens het onderzoek zijn logistiek dienstverleners pioniers op het gebied van >

Lees verder..

BizPress.nl