Persbericht: Onderzoek Ericsson: Smartphone shoppers zorgen voor vernieuwde retail realiteit



Rijen – Ericsson presenteert zijn Consumer & IndustryLab genaamd “Beyond smartphone shopping – the rise of smart assistants” waarin het onder meer ingaat op de snelle veranderingen binnen de retail. Zo beschrijft het rapport onder meer hoe connectiviteit leidt tot twee belangrijke verschuivingen in winkelgedrag. De groeiende populariteit om smartphones te gebruiken voor het betalen van goederen en diensten, leidt tot een tweede verschuiving die draait om het gebruik van shoppingassistenten.
Smartphonegebruikers gaan gebruik maken van digitale shoppingassistenten voor hulp en advies bij het winkelen. Daarnaast zetten ze tegelijkertijd slimme thuisspeakers in voor het automatiseren van de aanschaf van steeds terugkerende huishoudelijke artikelen.

Rol voor digitale assistent en persoonlijke shoppingadviseur

Het selecteren van het type winkelassistent voor persoonlijke aankopen is binnenkort belangrijker dan de daadwerkelijke aankoopbeslissing. 63 procent van de smartphoneshoppers wil bijvoorbeeld hulp bij prijsvergelijkingen – een rol die waarschijnlijk is weggelegd voor een digitale assistent. En 48 procent wil hulp die het nemen van beslissingen tijdens het winkelen vereenvoudigt – een rol  die weggelegd zou zijn voor een persoonlijke shoppingadviseur.

“Hoewel fascinerend an sich, is het snel veranderende koopgedrag van consumenten belangrijke voor iedereen die betrokken is bij 5G, smart homes, consumer IoT en kunstmatige intelligentie”, zegt Michael Björn, hoofd Research bij Ericsson Consumer & IndustryLab. “Wanneer consumenten kunstmatige intelligentie gaan gebruiken bij het automatiseren van dagelijkse aankopen, zal de vraag naar IoT-sensoren toenemen,>

Lees verder..

BizPress.nl