Persbericht: Omzet multiplay markt groeit naar EUR 1,15 miljard in Q2, VodafoneZiggo aan kop



Houten, The Netherlands, 14 September 2018 – In het tweede kwartaal groeide de omzet uit multiplay diensten in Nederland met 0,5 procent naar EUR 1,154 miljard, ondanks een vertraging in de groei van multiplay huishoudens. Dat blijkt uit het multiplay-rapport van marktonderzoeksbureau Telecompaper. Het totaal van huishoudens met breedbandabonnement plus minimaal één andere dienst, zijnde vaste telefonie, tv en/of mobiele telefonie, bij dezelfde aanbieder groeide met 0,1 procent naar 6,7 miljoen op 30 juni 2018.

Voor de komende twee kwartalen wordt verwacht dat de groei van de multiplay omzet zal stijgen vanwege de prijsverhogingen die Ziggo, KPN (en haar merken Telfort, XS4ALL) hebben doorgevoerd per 1 juli 2018. Tegelijkertijd zal de groei van multiplay huishoudens op hetzelfde niveau als in het afgelopen kwartaal blijven.

Vast-mobiele huishoudens groeien naar 2,3 miljoen
De deelmarkt vast-mobiel groeide met 2,5 procent naar 2,3 miljoen huishoudens waar in ieder geval breedband en mobiel bij dezelfde aanbieder wordt afgenomen. De omzet van dit onderdeel groeide naar EUR 521 miljoen. Quad play is de grootste dienstencombinatie op deze deelmarkt met bijna drie kwart van de aansluitingen, maar breedband, televisie en mobiel is de snelst groeiende combinatie en heeft 17,5 procent van alle vast-mobiele combinaties aan het einde van Q2 2018. De verhoudingen tussen de aanbieders op de vast mobiel markt zijn duidelijk met KPN als grootste (56,1%) gevolgd door VodafoneZiggo met 41,5 procent en T-Mobile als kleinste met zo’n 2 procent van alle vast-mobiele huishoudens.

Marktaandeel 3P (breedband, vaste telefonie en tv) daalt onder 45 procent
Het grootste gedeelte van de multiplay huishoudens heeft nog altijd een traditionele triple play bundel (breedband, vaste telefonie en tv), hoewel d>

Lees verder..

BizPress.nl