Persbericht: Nieuw boek Sogeti presenteert andere aanpak voor testen in het digitale tijdperk



Sogeti presenteert het boek ‘Testing in the digitale age: AI makes the difference’. Daarmee krijgen IT-professionals inzicht in alle nieuwe aspecten van het testen van digitale producten. Zowel met de inzet van slimme algoritmes als het testen van en met robots, tot en met het testen van 3D geprinte producten. De lezer krijgt nieuwe kwaliteitsattributen aangereikt plus een stappenplan voor dagelijkse testpraktijken. Met deze nieuwe aanpak breidt de marktleider in testen de wereldwijd gestandaardiseerde TMap testmethode uit, gebaseerd op slimmer in plaats van intensiever testen. Tot slot geeft het Sogeti-boek inzage in de veranderende rol van de tester, naar voorspeller.

Testen van digitale producten is afgelopen decennia getransformeerd van handmatig naar volledig geautomatiseerd testen. Ook deze testaanpak is niet langer toereikend in het huidige digitale tijdperk, waarin de complexiteit van producten toeneemt, grote hoeveelheden gegevens worden gegenereerd en organisaties voortdurend en sneller nieuwe digitale producten op de markt willen brengen. Het testen van nieuwe technologie zoals een robot, chatbot of blockchainoplossing vraagt bovendien om andere vaardigheden. Testprofessionals moeten bijvoorbeeld menselijk gedrag kunnen vertalen naar de functies van een robot.

Zelflerende technologie broodnodig in digitaal tijdperk
Het boek ‘Testing in the digitale age’ vertelt hoe we niet meer zonder de inzet van kunstmatige intelligentie kunnen om sneller en nauwkeuriger producten te testen.

“Het is niet de vraag of AI onderdeel wordt van het testproces, maar meer wanneer dat gaat gebeuren. We zitten in een snelle transitie van reactief testen en test monitoring naar tes>

Lees verder..

BizPress.nl