Persbericht: Multiplay-markt groeit 3,6% naar EUR 1,17 miljard in Q3, KPN heeft 42%



Houten, The Netherlands, 31 December 2018 – De omzet uit multiplay-diensten is in het derde kwartaal van 2018 gegroeid naar EUR 1,173 miljard euro. Dat is 3,6 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2017, zo blijkt uit het meest recente Multiplay-rapport van onderzoeksbureau Telecompaper.

Ook in volume was er sprake van een stijging. Het totaal aantal huishoudens met breedband plus minimaal één extra dienst (vaste telefonie, tv en/of mobiele telefonie) bij dezelfde aanbieder groeide met 1,2 procent naar 6,73 miljoen eind september 2018, vergeleken met eind september 2017.

Voor de rest van 2018 wordt verwacht dat de multiplay-omzet iets harder stijgt dan het aantal multiplay-huishoudens. Dit komt door het na-ijleffect van de prijsverhogingen door Ziggo, KPN (en haar dochtermerken Telfort, en XS4ALL) per 1 juli 2018.

Quad play grootste dienstencombinatie bij vast-mobiel
De vast-mobiel-deelmarkt groeide tussen Q3 van 2017 en van 2018 met 2,8 procent naar 2,375 miljoen huishoudens waar minimaal breedband en mobiel bij dezelfde aanbieder wordt afgenomen. De grootste dienstencombinatie bij vast-mobiele huishoudens is quad play, met bijna driekwart van de aansluitingen. Breedband met televisie en mobiel is echter de snelst groeiende combinatie en was goed voor bijna 19 procent van alle vast-mobiele combinaties aan het einde van Q3 2018.

De verhoudingen tussen de aanbieders op de vast-mobiel markt zijn duidelijk. KPN is de grootste aanbieder (55.8%), gevolgd door VodafoneZiggo met 42 procent en T-Mobile als kleinste van het trio met rond de 2 procent van alle vast-mobiele huishoudens.

Marktaandeel 3P daalt onder 45 procent
Het grootste gedeelte van de multiplay-huishoudens heeft nog altijd een traditionele triple play-bundel (breedband, vaste telefonie en tv), hoewe>

Lees verder..

BizPress.nl