Persbericht: KPN Business Continuity verbetert aanbod back-up en disaster recovery-diensten met NL-ix



NL-ix gaat samenwerken met KPN Business Continuity Management (BCM) voor de zakelijke markt op het gebied van disaster recovery- en back-up services. Dankzij de connectiviteitsdiensten van NL-iX kan KPN Zakelijk BCM zijn back-up en disaster recovery-aanbod eenvoudig en kostenefficient beschikbaar maken in alle relevante datacenters in Nederland. De diensten worden hierdoor toegankelijk voor een veel grotere groep zakelijke eindgebruikers in het enterprise- en MKB-segment.



De back-up en disaster recovery-diensten van KPN bieden bedrijven de mogelijkheid om hun IT-omgeving en data veilig te stellen. In het huidige tijdvak resulteert uitval van IT-middelen vaak in een schadepost, die zich uit in omzetderving, vertragingen en imagoschade. KPN biedt daarom 24/7 IT-uitwijkmogelijkheden, zowel fysiek als virtueel. Wanneer zich een calamiteit voordoet, in de vorm van bijvoorbeeld een brand, stroomstoring of een gecrashte IT-omgeving, zorgt KPN ervoor dat een bedrijf snel weer in de lucht is. Dit kunnen zij mogelijk maken door een back-up terug te zetten en zo de IT-omgeving te restoren of door de permanente replica van de IT-omgeving, die in een van de gecertificeerde datacenters van KPN staat, elders op te bouwen.



KPN Business Continuity leverde de back-up- en recovery-diensten al vanuit de KPN-datacenters. Dit betekende dat klanten altijd een rechtstreekse verbinding moesten hebben met een KPN-datacenter. Doordat er nu gebruikgemaakt wordt van het NL-ix netwerk, kunnen de services van KPN snel en betaalbaar worden aangeboden aan een breder publiek. Tegelijkertijd kunnen NL-ix-klanten nu eenvoudig de disaster recovery- en back-up services van KPN afnemen.



“Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van hun afhankelijkheid van IT en hun data. Dit leidt e>

Lees verder..

BizPress.nl