Persbericht: IPRA Golden World Awards for Excellence 2019 voor Marcommit en Lightspeed



Baarn, 10 juli 2019 – Marcommit heeft met de campagne Meet the Chef van Lightspeed een IPRA Golden World Award for Excellence gewonnen in de categorie PR on a Shoestring. De campagne had als doel om de naamsbekendheid van Lightspeed in de Nederlandse horecabranche te vergroten. Een belangrijk uitgangspunt daarbij was dat Lightspeed ook wil uitdragen dat zij een vooraanstaand internationaal techbedrijf is én dat zij niet alleen oplossingen levert aan de kleinere horecaondernemer, maar ook het topsegment in de horeca bedient. Centraal in de campagne stond een zesdelige online documentaire reeks, genaamd Meet the Chef, over de passie en het werk van zes topchefs.

Met deze bekroning wordt de creativiteit en effectiviteit van de campagne onderstreept. De creativiteit is onder andere te vinden in de distributie en planning van de videoserie en de slimme inzet van PR. Voor maximaal bereik waren een juiste timing, de juiste insteek en de juiste contacten van groot belang. De ijzersterke content van de video’s, de exclusieve première voor influencers en pers en het inspringen op de actualiteit rondom de uitreiking van de Nederlandse Michelinsterren zorgen ervoor dat de doelen zijn bereikt. De video’s zijn in totaal bijna 400.000 keer bekeken en het receptenboek, dat onderdeel was van de campagne, is bijna 200 keer gedownload.

Roy Roelofs, algemeen directeur van Marcommit: “Dat we met deze campagne een internationale award winnen, is het bewijs dat een nauwe samenwerking met opdrachtgevers, creativiteit, flexibiliteit en proactiviteit altijd de basis vormen voor goede en effectieve campagnes. Dit is de kroon op het harde werk van ons team en dat van Lightspeed en dat maakt mij ontzettend trots. Er zijn slechts drie Nederlandse inzendingen bekroond >

Lees verder..

BizPress.nl