Persbericht: Hoe digital de media- en entertainmentindustrie op zijn kop gaat zetten


  • Volgens onderzoek van Cognizant naderen media- en entertainmentbedrijven ‘het einde van het begin’ van hun digitale transformatie
  • Hoewel nu slechts drie procent van de respondenten zegt digitaal leider te zijn, verwacht 47 procent dit in 2022 te zijn
  • De uitgaven voor nieuwe technologie zullen in vijf jaar tijd met vijftig procent stijgen
  • Acht op de tien respondenten noemt mobiliteit als belangrijkste technologietrend in de komende twee jaar, met name als gevolg van de toename van wearables

De digitale transformatie van de media- en entertainment- (M&E) industrie is de laatste tijd snel toegenomen. Zo verdrong de tv het grote bioscoopscherm en verdrijven mobiele telefoons en tablets momenteel de traditionele tv. Andere voorbeelden zijn het groeiende bereik en de marktwaarde van gaming, de gepersonaliseerde advertentieservice van Facebook en datamining van Netflix om het aanbod nauwkeurig af te stemmen op de smaak van de klant. Maar wat is de volgende stap?

Volgens een nieuw onderzoek van Cognizant’s Center for the Future of Work wordt de M&E-industrie binnen vijf jaar volwassen als het gaat om de digitale transformatie. Toch zullen veel M&E-bedrijven, ondanks het feit dat ze tot de early adopters van geavanceerde digitale technologieën behoren, binnenkort pas beginnen aan de zogenaamde tweede helft; het digitaliseren van producten en diensten is nog maar het begin.

Uit het onderzoek van Cognizant komt ook naar voren dat mobiliteit door bijna tachtig procent van de respondenten wordt gezien als de technologische trend met de grootste impact in de komende twee jaar. Technologieën als kunstmatige intelligentie (AI), augmented reality (AR) en virtual reali>

Lees verder..

BizPress.nl