Persbericht: Heilig-Hartziekenhuis Lier bespaart dankzij Nuance spraakherkenning tijd en kosten en verhoogt kwaliteit medische verslaglegging



Merelbeke, 7 februari 2019 – Nuance Communications Inc. maakt bekend dat de Dragon Medical Direct- spraakherkenningsoplossing van Nuance succesvol is geïmplementeerd in het Heilig-Hartziekenhuis Lier. Alle 120 artsen en het medisch secretariaat van het ziekenhuis hebben beschikking over de spraakherkenningsoplossing. Het ziekenhuis kan nu enerzijds de artsen en het medisch secretariaat ontlasten, anderzijds de kwaliteit van de zorgverlening verbeteren door efficiëntere en accuratere verslaglegging.

Dragon Medical Direct is een spraakherkenningsoplossing waarmee zorgverleners alle patiëntgegevens kunnen dicteren. Gemiddeld dicteren artsen 150 woorden per minuut, dat is drie keer sneller dan typen. Het Heilig-Hartziekenhuis van Lier koos voor Dragon Medical Direct van Nuance vanwege het grote medische lexicon, het gebruiksgemak en de snelheid van adoptie, en de mobiliteit. Er werd gestart met een pilot van twee maanden waarin alle medische disciplines waren vertegenwoordigd om een goed beeld te krijgen van specifieke behoeftes en werkomstandigheden van de artsen.

Stefaan Vansteenkiste, IT-directeur van het H.-Hartziekenhuis Lier: “De doelstelling was enerzijds het medisch secretariaat te ontlasten en anderzijds de kwaliteit van de medische verslaglegging te verhoogen. Hoe ging het voorheen: de specialist sprak in op een opnameapparaat en leverde dat bestand (soms nog als cassettebandje) aan bij het secretariaat. Met spraakherkenning wordt nu de rapportering efficiëntier en nauwkeuriger. De artsen kunnen niet alleen achter hun bureau gebruik kunnen maken van spraaktechnologie, maar ook terwijl ze hun ronde lopen of zich waar dan ook in het ziekenhuis bevinden.”

Nuance werkte nauw samen >

Lees verder..

BizPress.nl