Persbericht: Ericsson: Tien consumententrends voor 2018 – technologie wordt menselijk



Rijen – Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab presenteert voor de zevende keer haar jaarlijkse rapport “The 10 Hot Consumer Trends for 2018 and beyond”. Consumenten verwachten, aldus het rapport, dat digitale technologie steeds meer vanuit menselijke aansturing gaat werken. Lichaamstaal, gezichtsuitdrukking en intonatie vergroten de mogelijkheden om tech devices via consumer interacties te beheren. Hierdoor wordt adoptie steeds gemakkelijker.

Dit zijn de tien trends voor 2018 en daarna:

  1. Your Body is the User Interface: meer dan de helft van de gebruikers van slimme voice assistants gelooft dat we onze devices zullen benaderen alsof het mensen zijn en interactie aangaan door middel van lichaamstaal, expressie, intonatie en aanraking. Ongeveer twee van de drie denkt dat dit binnen drie jaar al gebeurt.
  2. Augmented Hearing: 63 procent van de consumenten zou een koptelefoon willen hebben, die in in staat is vreemde talen realtime te vertalen. 52 procent wil een koptelefoon die het gesnurk van een partner of familielid blokkeert.
  3. Eternal Newbies: 30 procent geeft aan het moeilijk te vinden nieuwe technologische ontwikkelingen bij te benen. Maar diezelfde technologische ontwikkelingen maken ons ook tot instant experts. 46 procent geeft aan het internet hen de mogelijkheid biedt sneller dan ooit nieuwe vaardigheden te leren, maar ook te vergeten.
  4. Social Broadcasting: met sociale media kwam ook de belofte voor tweerichtingscommunicatie, waarin individuele consumenten een stem kregen en waarin de balans tussen zenders en ontvangers hersteld zou worden. Sociale media worden nu echt>

    Lees verder..

BizPress.nl