Persbericht: Differentiatie door klantenservice



Dankzij de zeer snelle ontwikkelingen van de digitalisering verandert de relatie tussen bedrijven en hun klanten. Vervangbare producten en diensten hebben de klanten gedurende de laatste jaren heel wat veeleisender gemaakt.
Vergelijkingsportals, internetzoekmachines en recensies maken het steeds gemakkelijker om verschillen in het totale pakket, in de kwaliteit etc. van  producten en diensten vast te stellen en maken de overstap naar een andere aanbieder eenvoudig.
De betere vergelijkbaarheid en dalende overstapbarrières vergroten natuurlijk de concurrentie bij de fabrikanten, meestal in het voordeel van de klant.
Des te belangrijker is het om klanten duurzaam en voor een lange termijn aan het bedrijf te binden.
De relatie tussen bedrijven en klant eindigt niet met de verkoop of aankoop van het product. Ook daarna moet de relatie worden onderhouden om klanten tevreden te houden, hen tot een nieuwe aankoop te bewegen of door aanbevelingen  nieuwe klanten te werven.

De jachtigheid van onze tijd vereist een aangepaste klantenservice
De snelheid van onze tijd is in de afgelopen tweehonderd jaar verdubbeld. We worden blootgesteld aan enorm veel informatie, beslissings- en keuzemogelijkheden en voortdurend veranderende eisen aan werk, vrije tijd en communicatie. De uitdrukking “tijd is geld” was nog nooit zo toepasselijk als vandaag. Als bedrijven geen topdiensten leveren, worden ze snel door een concurrent vervangen.
De focus op de klanten en de klantenservice is hiermee absoluut noodzakelijk om op middellange- en lange termijn succesvol en concurrentieel te kunnen blijven.

In dit jachtige tijdperk van de informatie-overvloed vormt een van de grootste uitdagingen voor bedrijven de snelle, nauwkeurige en vooral oplossingsgerichte beantwoording van aanvragen van klanten.

Een moderne klantenservice kent geen kantoortijden, maar is altijd en overal (online) beschikbaar. Klanten wille>

Lees verder..

BizPress.nl