Persbericht: De Sint is dit jaar een stuk guller dan in 2017 



Spanje, 27 november 2018 – De goedheiligman en zijn hulpsinterklazen hebben dit jaar flink ingeslagen met Black Friday om de Nederlandse schoenen te vullen. Dit blijkt uit onderzoek van Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops. Het Black Friday-weekend wordt massaal gebruikt om online cadeaus te shoppen voor pakjesavond. Het groeiende succes van deze sale-feestdagen heeft een direct effect op de cadeaus die Nederlanders op het heerlijk avondje mogen ontvangen. De Sint heeft dit jaar 151 procent meer cadeaus ingeslagen dan in 2017. Ook heeft hij zijn portemonnee getrokken: de cadeaus zijn gemiddeld vijf procent meer waard dan die van vorig jaar.  
 
Wat krijgen we in onze schoen?
De hamvraag die iedere Nederlander op het moment bezighoudt is waar die schoenen dan precies mee gevuld worden. Ook dat blijkt uit het onderzoek. De Sint heeft in 2018 bijvoorbeeld vooral zijn slag geslagen bij parfumeriewebshops. De hoeveelheid aankopen tijdens het Black Friday weekend is maar liefst 2177 procent hoger dan vorig jaar. Andere harde stijgers ten opzichte van 2017 zijn videospellen en bijbehorende accessoires (+1550%), muziek en films (+750%), meubels (+722%) en uiteraard elektronica (+620%).   
 
Online cadeaus shoppen
Uit de Emotional Shopping Index, een onderzoek onder 1000 Nederlandse consumenten, bleek eerder al dat 23 procent van de hulpsinterklazen de hele surprise online bij elkaar shopt. Bijna een derde (31%) wacht met het plaatsen van een aankoop tot sales als Black Friday starten. 
 
Wilko Klaassen, General Manager België en Nederland van Klarna: “Het is niet meer dan logisch dat ook de goedheiligman het in populariteit groeiende Black Fridayweekend aangrijpt om zi>

Lees verder..

BizPress.nl