Persbericht: Bedrijven lanceren wereldwijd Data Literacy Project om gebrek aan datavaardigheden tegen te gaan


  • Wereldwijde organisaties (waaronder Qlik, Cognizant, Experian en Pluralsight) slaan handen ineen om een data literate wereld voor iedereen mogelijk te maken
  • In het project komen educatieve en professionele trainingsbronnen samen met interactieve assessment tools en toegang tot een expert-community
  • Zie ook www.thedataliteracyproject.org

Amsterdam, 11 oktober 2018 – Vandaag lanceren wereldwijde marktleiders het Data Literacy Project om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar datavaardige werknemers. De community is opgezet met als doel de maatschappij vloeiend ‘data’ te leren spreken en stelt data literacy centraal in zowel individueel- als bedrijfssucces.

Data literacy is een onmisbare vaardigheid in de vierde industriële revolutie. Data literacy stelt iedereen in staat vragen te stellen over data en machines, kennis op te bouwen, besluiten te nemen en de betekenis ervan met anderen te delen. Toch schatten experts dat slechts 1/3 van de mensen écht vol zelfvertrouwen kan werken met data.*

Het Data Literacy Project is opgezet door Qlik, marktleider in data-analyse, en verder uitgewerkt in samenwerking met vijf medeoprichters: Cognizant, Experian, het Chartered Institute of Marketing, Pluralsight en Data to the People. Deze organisaties zullen de agenda bepalen, het educatieve materiaal en de trainingen leveren en ervoor zorgen dat het project ook daadwerkelijk zijn doel behaalt.

“Door de opkomst van automatisering, robotica en kunstmatige intelligentie, wordt het steeds belangrijker dat we vertrouwen hebben in onze eigen datavaardigh>

Lees verder..

BizPress.nl