Persbericht: Bedrijfsleiders: Wensen klanten, medewerkers en samenleving moeilijk te balanceren



Maarssen, 28 november 2018 – Bedrijfsleiders vinden het lastig om te voldoen aan alle wensen van de drie groepen die het belangrijkst zijn voor hun succes: klanten, medewerkers en de samenleving. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Censuswide onder 1.936 bedrijfsleiders1, in opdracht van Fujitsu. Uit het onderzoek blijkt dat de ondervraagden op dit moment de wensen van medewerkers bovenaan de prioriteitenlijst zetten (60 procent), gevolgd door die van klanten (55 procent) en de samenleving (37 procent). Maar liefst 60 procent van de bedrijven zegt niet in staat te zijn alle drie de groepen tegelijkertijd tevreden te kunnen houden.

De ondervraagde bedrijfsleiders zijn zich bewust van de waarde die medewerkers, klanten en de samenleving vertegenwoordigen wanneer het gaat om de toekomst van hun bedrijf. Zo zegt bijna driekwart (73 procent) dat de creativiteit van het personeel cruciaal is voor toekomstige groei. 74 procent zegt dat het vermogen om van impact te zijn op de samenleving het belangrijkst is voor toekomstig succes. Acht op de tien bedrijfsleiders stellen echter dat je de klant altijd op de eerste plek moet zetten om succesvol te zijn.

Duncan Tait, SEVP and Head of Americas en EMEIA Fujitsu, zegt: “Alleen wanneer je klanten tevreden zijn, je het maximale uit werknemers haalt en een positieve impact hebt op de samenleving, kun je spreken van langdurig succes. Omdat organisaties via hun klanten en medewerkers de rest van de samenleving kunnen beïnvloeden, zijn de drie groepen intrinsiek met elkaar verbonden. Mensen – zowel potentiële werknemers als klanten – zijn aangetrokken tot bedrijven met een duidelijk (sociale) visie. Zeker wanneer die al een positieve impact hebben op de samenleving. Uit het onderzoek blijkt echter dat bedrijven niet gerust zijn over de manier waarop zij de drie groepen individueel benaderen. Vanwege de grote invloed die medewerkers, klanten en>

Lees verder..

BizPress.nl