Persbericht: Anno 2019 staan retailers voor de uitdaging: een gunstige bezorgservice bieden zonder in te leveren op winstgevendheid



Om nieuwe inkomstenstromen te ontdekken, moeten detailhandelaren investeren in de last-mile delivery: het laatste deel van het bezorgproces voordat een product bij de klant belandt. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van het Capgemini Research Institute , “The Last Mile Delivery Challenge: Giving retail and consumer product customers a superior delivery experience without impacting profitability.” Het onderzoek wijst uit dat consumenten veel waarde hechten aan snelle levering of bezorging op gunstige tijden. Echter, slechts 1% van de klanten is bereid de volledige leveringskosten te dragen. Dit, terwijl bezorging het duurste onderdeel van de supply chain is. Kortom: anno 2019 staan retailers voor de uitdaging om hun last-mile delivery processen te optimaliseren en hiermee het vertrouwen van klanten te winnen, zónder in te leveren op winstgevendheid.

De highlights van het rapport:

43% van de Nederlandse consumenten bestelt minstens één keer per week online boodschappen. Naar verwachting groeit dit percentage uit naar 62% tegen 2021. Bezorging van boodschappen is volgens 39% van de klanten zelfs een ‘must have’. Als deze service ontbreekt, stapt 13% van deklanten zelfs over naar een andere supermarkt. Veranderd consumentengedrag zorgt ook voor een grotere urgentie van de aankoop: 59% van>

Lees verder..

BizPress.nl