Persbericht: Altares Dun & Bradstreet neemt Invoxis over: startup gespecialiseerd in Natural Language Processing (NLP)



Rotterdam, 28 september 2018 – Altares Dun & Bradstreet, internationale leverancier van bedrijfsdata, maakt vandaag de overname van Invoxis bekend. Deze Franse startup specialiseert zich in de optimalisatie en visualisatie van data ten behoeve van ‘know your customer’ (KYC)-processen.
Het in Parijs gevestigde Invoxis werd in 2013 opgericht en heeft 12 medewerkers in dienst. Het maakt gebruik van de laatste techniek op het gebied van text mining en datavisualisatie om klanten te helpen met het automatiseren van hun KYC-processen. De technologie voor Natural Language Processing (NLP) van Invoxis maakt het mogelijk om gestructureerde en ongestructureerde data uit diverse bronnen te verzamelen en analyseren, zoals informatie uit kranten, internetpublicaties, social media, websites en bedrijfsdatabases. Dit draagt bij aan efficiëntere KYC- en AML (Anti-Money Laundering)-processen.

“We leven in een tijd waarin big data uitgroeit tot een operationele realiteit. Deze overname sluit perfect aan op onze strategie om onze leiderschapspositie in de markt voor data-intelligence te bestendigen”, zegt Patrice Ceccaldi, de bestuursvoorzitter van Altares. “In deze wereld van voortdurend veranderende technologie, verzamelen, analyseren en structureren we data om die om te vormen tot business intelligence die op flexibele wijze kan worden ingezet als input voor de besluitvorming van senior en operationele managers. We helpen onze klanten daarmee om hun data te transformeren tot een pijler van groei.”

Ceccaldi vervolgt: “Door onze krachten met Invoxis te bundelen geven we ons innovatievermogen een boost. Met de verwerving van hun unieke en uiterst geavanceerde technologieën kunnen we snel nieuwe oplossingen voor informatievoorziening afleveren die bedrijven krachtige meerwaarde bieden. We zullen ons team daarnaast ui>

Lees verder..

BizPress.nl