Persbericht: 40.000 bezoekers op pannenkoekhuiswebsite dankzij Lubach



Afgelopen zondag nam Arjen Lubach de site investingindutchhousing.nl op de korrel. Terecht merkte de populaire presentator op dat een site die internationale investeerders wil aantrekken ook een .com-domeinnaam moet hebben. Hij registreerde investingindutchhousing.com en leidde die door naar de website van een pannenkoekenhuis in Best. Hilariteit alom. De pannenkoekenhuiswebsite ontving meer dan 40.000 bezoekers dankzij Lubachs actie, waarmee hij overigens de vinger op een zere plek legde.

Redirect vanaf .com de moeite waard
investingindutchhousing.nl heeft een duidelijke internationale doelgroep en Engelstalige content. Het registreren van de .com-domeinnaam en deze omleiden naar de homepage is een koud kunstje. Buitenlandse investeerders hebben geen enkele moeite met .nl, maar typen uit gewoonte vaak .com in. Heb je die naam niet, dan mis je deze traffic. Heb je hem wel, dan levert dat bezoek op en bespaar je op promotiekosten. Op deze manier vergroot je het bereik van je site dus vrijwel zonder extra inspanning. Andersom werkt dat natuurlijk ook zo. Heb je een .com-domeinnaam, maar bedien je (ook) klanten op de Nederlandse markt? Dan is het slim om ook de .nl te registreren.

Misbruik is risico
Wanneer een website veel verkeer genereert of waardevolle bezoekers aantrekt, zijn er altijd derde partijen die een graantje mee willen pikken door varianten op de naam te registreren. Dat kan relatief onschuldig zijn, zoals het voorbeeld van Lubach aantoont, maar als het bijvoorbeeld gaat om het verspreiden van malware of phishing ten laste van jouw merknaam wordt het toch minder onschuldig. Voor zakelijke houders is het daarom zaak alert te zijn op domeinnamen die sterk lijken op die van henzelf. Welke zijn >

Lees verder..

BizPress.nl