Persbericht: 3 tips voor een betere data-strategie



Amsterdam, 21 november 2018 – Het is alom bekend dat data het nieuwe goud is. Marketeers gebruiken data niet alleen om hun campagnes beter af te stemmen op de doelgroep, maar ook om de impact van eigen campagnes te meten. Cijfers alleen vertellen echter een erg eenzijdig verhaal; om de echte waarde te kunnen aantonen, moet je een beroep doen op analyse en inzicht. Alleen zo zie je wat de echte waarde van een campagne is.

Menselijke inzichten in een digitale context
Om bruikbare kennis te verkrijgen uit analytics en software, heb je niet genoeg aan data alleen. Je hebt menselijk inzicht nodig voor de implementatie van die data: hoe creëer je op basis van die cijfers verschillende, persoonlijke ervaringen en diensten? NGDATA geeft drie manieren waarop analyse en digitale inzichten je campagnes – en je bedrijf – kunnen helpen.

1.Betere targetingprecisie betekent een betere basis
Dit klinkt logisch, maar vaak houden bedrijven zich hier onvoldoende mee bezig. Bedrijven en marketeers hebben diepgaande inzichten nodig om met grotere precisie individuele mensen te kunnen bereiken. Om die precisie te verbeteren, is het belangrijk om lessen te trekken uit alle historische en realtime-gedragsdata die je van één individu kan verzamelen – op een legale manier uiteraard. Doe dit voor een grote groep en het wordt steeds makkelijker om van volledig onbekende targets toch klanten met een grote waarde te maken.

2. Betere en meer gepersonaliseerde content en aanbiedingen
Een betere precisie komt voort uit begrip. Begrip over de verschillende lagen aan informatie van bestaande klanten bijvoorbeeld. Momenteel is een enorm deel van de communicatie tussen merken en hun klanten volledig overbodig: klanten weten maar al te goed dat hun data wordt opgeslagen en gebruikt, wa>

Lees verder..

BizPress.nl