Lancering CHAINels: eerste, niet persoonsgebonden netwerksite

ZAKELIJKE NETWERKSITE VANUIT DELFT GEïNTRODUCEERD

DELFT, 20111101 —
CHAINels, de eerste internationale business-to-business netwerksite, wordt in Nederland geintroduceerd vanaf de TU Delft op vrijdag 11 november 2011. Het welkomstwoord is aan Ewald van Vliet, burgemeester van Lansingerland.

In CHAINels is het concept business media verwerkt, de tegenhanger en professionele opvolger van social media. CHAINels heeft unieke eigenschappen ten opzichte van social media als Linkedin, Twitter en Facebook. Waar bij social media de persoon centraal staat, staat bij CHAINels het bedrijf centraal in alle communicatie. Bedrijven, bedrijfsonderdelen en organisaties vormen op deze manier een digitaal en professioneel bedrijfsnetwerk.

Een ander uniek voordeel van CHAINels is dat bedrijven vraag en aanbod op elkaar kunnen afstemmen. Dit wordt bereikt met behulp van geavanceerde algoritmes. Bedrijven kunnen hun bedrijfsnetwerk hiermee eenvoudig en effectief uitbreiden. Op lange termijn moet dat leiden tot meer winst voor een bedrijf. In de volksmond is CHAINels de Facebook voor bedrijven.

De exclusieve business netwerksite CHAINels wordt op 1 november 2011 gelanceerd op het Social Media World Forum in New York. De Nederlandse lancering vindt plaats op 11 november 2011 aan de TU Delft.

Aanwezigheid burgemeester van Lansingerland

Burgemeester van Lansingerland, Ewald van Vliet, vervult een prominente rol tijdens de lancering van CHAINels. Hij neemt het welkomstwoord voor zijn rekening en zal het concept business media, de tegenhanger en de professionele opvolger van social media, toelichten aan de aanwezigen.

Dr. Shahid Suddle, mede-oprichter en commercieel directeur van CHAINels zal het gedachtegoed van zijn netwerksite met de deelnemers delen. Aansluitend vindt een demonstratie plaats van CHAINels door mede-oprichters Erwin Buckers, Vincent Koeman en Remi Baar, de ICT-directie van CHAINels.

Datum, tijd en locatie van de lancering

Vrijdag 11 november 2011

Persvoorlichting:
13:00 – 13:30 Inloop Pers
13:30 – 15:00 Persvoorlichting

Toegang voor publiek:
15.00 – 15:30 Ontvangst met koffie en thee

15:30 – 15:45 Welkomstwoord en introductie Business Media
Ewald van Vliet burgemeester Lansingerland

15:45 – 16:15 Gedachtengoed van CHAINels
Dr. Shahid Suddle Commercieel directeur van CHAINels

16.15 – 16:50 Demonstratie CHAINels
Erwin Buckers, Vincent Koeman & Remi Baar ICT directie van CHAINels

16:50 – 17.10 Vragen en discussie

17:11:11’11” Formele lancering CHAINels in Nederland
(11:11:11’11” New York time)

17:15 Afsluiting en aankondiging lancering CHINA
17:15 – 18:00 Borrel

TU Delft, aula, zaal D
Mekelweg 5, Delft

Waarom dit initiatief?

Veel bedrijven hebben geen beleid over hoe social media ingezet kan worden voor bedrijfsdoeleinden. Communicatie via social media gaat meestal op persoonlijke titel. Bovendien zijn social media netwerken vooral geschikt voor de business-to-consumer markt. Communicatie vanuit een bedrijfsbelang is professioneler en gericht op business-to-business networking. Daarom is het initiatief genomen om een professioneel business netwerk wereldwijd te lanceren, waarin de belangen van bedrijven centraal staan en de communicatie vanuit het bedrijfsbelang geschiedt, en dus niet op persoonlijke titel. CHAINels kan gebruikt worden om zakelijk contact te houden met relevante relaties. Bedrijven kunnen via CHAINels vraag en aanbod voor diensten en producten op elkaar laten aansluiten, waardoor ze leren over gerelateerde bedrijven. Met behulp van CHAINels worden optimale bedrijfsnetwerken en -ketens opgezet en effectief uitgebreid, waardoor suboptimale sociale netwerken voor zakelijk gebruik overbodig worden.

Hoe werkt het?

Een bedrijf kan gratis een account aanmaken op www.chainels.com. Vervolgens kan een bedrijf chains (relaties / connecties) aanbrengen op het netwerk. Deze chains vormen de relaties van dat bedrijf en verbinden hiermee bedrijven en organisaties met andere bedrijven en organisaties, waarmee vervolgens informatie gedeeld kan worden.

Een bedrijf kan zijn specifieke vraag en aanbod invullen (bijvoorbeeld een bepaalde expertise en/of producten). Op basis hiervan biedt CHAINels met behulp van geavanceerde algoritmes “recommended chains” aan, waarmee op de aansluiting van vraag en aanbod wordt ingespeeld. Hiermee wordt doeltreffende netwerkuitbreiding mogelijk. Een bedrijf kan haar account op CHAINels gemakkelijk koppelen met bestaande social media sites als LinkedIn, Twitter en Facebook, waardoor informatie eveneens over andere bestaande netwerken kan worden gedeeld.

Wat zijn de facts?

De bedoeling is dat er binnen vijf jaar tien miljoen bedrijven aangesloten zijn op CHAINels. Dit betekent dat na de lancering wordt opgeschaald. Inkomsten worden vanaf 2013 verwacht via “featured” recommended supply and demand, recommended chains en zoekresultaten. De verwachting is dat CHAINels op den duur een groot aandeel gaat verwerven in business-to-business communicatie en marktleider gaat zijn in de business media.

Wie is er betrokken?

Op dit moment zijn er vijf bedrijven bij het concept betrokken, variërend van de medeoprichters tot ICT-bedrijven en communicatieadviseurs. Daarnaast zijn ook acht commerciële bedrijven betrokken bij dit concept, die dit concept binnen hun netwerk gaan verspreiden.

Slogan

Make extra profit and save costs by sharing demand and supply around the world

Aanmelden startbijeenkomst Nederland
http://www.chainels.com/start

BizPress.nl