Honda Advanced Design en Trigger winnen de Juryprijs in de door Microsoft gepresenteerde Design & Developer Challenge op Automobility LA


Hun intergalactische concepten imponeren de juryleden tijdens de Design & Developer Challenge 2017, een vooruitstrevende creativiteitswedstrijd gericht op verbetering van mobiliteit voor Los Angeles en daarbuiten

Elf teams strijden nog om de “Industrieprijs” en de “Publieksprijs”

LOS ANGELES, 30 november 2017 /PRNewswire/ — Organisatoren van de Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) [http://laautoshow.com/] en AutoMobility LA [https://automobilityla.com/] hebben bekendgemaakt dat Honda Advanced Design [http://world.honda.com/design/designstudio/studio8/] en Trigger [http://www.triggerglobal.com/] zijn gekozen tot winnaar van de “Juryprijs” tijdens Design & Developer Challenge 2017, gepresenteerd door Microsoft [http://microsoft.com/]. Na een dag met voertuigdebuten en designprogrammering, werd hun concept gepresenteerd aan industrie- en mediaprofessionals tijdens AutoMobility LA op woensdag 29 november.

https://mma.prnewswire.com/media/613174/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/613174/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

Meer dan 30 bedrijven van over de hele wereld hadden zich aangemeld voor deelname aan de Design & Developer Challenge van dit jaar, waarin aan mededingers werd gevraagd een nieuw mobiliteitsplan te creëren voor een “smarter” Los Angeles als onderdeel van het bid van de stad voor het organiseren van een belangrijk sportevenement in 2060. Van hen hebben elf teams uit de automotive-, technologie-, architectuur- en designsector meegedaan en concepten ingediend. Na een zorgvuldige beoordelingsprocedure koos het jurycomité vijf finalisten die hun mobiliteitsplannen mochten presenteren tijdens AutoMobility LA. Honda Advanced Design en Trigger waren de favoriet van de jury en versloegen de andere kandidaten, waaronder GK Design International Inc [https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-GK-Design-International-Inc..jpg]., Launch Forth, Allianz, Ottobock, Red Bull en het Internationaal Paralympisch Comité [https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-Launch-Forth.png], oiio [https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/oiio-studio-LA-2060-Poster-11.16.jpg] en ZGF Architects. [https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-ZGF-Architects.jpg]

In hun video, met zelf gecomponeerde muziek, presenteerden de winnaars concepten met onder meer intergalactische multimodale systemen, volledig nieuwe versies van openbaar en persoonlijk vervoer, virtual reality (VR)- en augmented reality (AR)-weergaveopties voor thuis of op sportaccommodaties, mobiliteitsoplossingen voor personen met beperkingen en nieuwe op land, lucht en zee gebaseerde sportevenementen.

“Bij het ontwerpen van onze nieuwe mobiliteitsconcepten kozen we voor een wereldwijde aanpak die hier in Los Angeles lokaal kan worden toegepast. Het was ons doel om meerdere mobiliteitssystemen te creëren, rekening houdend met de menselijke beleving, gericht op openbaar en persoonlijk vervoer, dynamische, op transport gebaseerde sportaccommodaties en augmented protheses voor paralympische atleten,” aldus Ricky Hsu, Creative Director van Honda Advanced Design. “We zijn vereerd dat we deze award in ontvangst mogen nemen en dankbaar dat we de kans hadden om deel te nemen aan AutoMobility LA’s Challenge.”

Na de onthulling van een uniek paar VR-vleugels, presenteerde het team een film van het innovatieve concept aan het jurycomité en een livepubliek. Voorafgaand aan het evenement diende zij talloze materialen in ter beoordeling door de jury; deze beoordeelde het concept op basis van creativiteit, vorm en functie van “smarter” voertuigen en gebouwen, de impact op het leven van mensen, het gebruik van Los Angeles’ datasets en de integratie van de “Smarter L.A. 2060”-premisse.

“Voertuigen behoren tot de technologisch meest geavanceerde apparaten, dus is het logisch dat autoproducenten met focus op tech en design zoals Honda een belangrijke rol gaan vervullen in de toekomst van mobiliteit, of het nou gaat om voertuigen, locaties of persoonlijke solutions,” aldus Mark Pendergrast, Director van Productmarketing bij Microsoft. “Wij waren zeer onder de indruk van Honda Advanced Design en Trigger en we kunnen niet wachten om te zien hoe hun ontwerpen onze toekomst zullen vormgeven.”

Het gerenommeerde Design & Developer-jurypanel bestond dit jaar uit:

— Chris Down, Hot Wheels van Mattel, Inc., Senior Vice-president & Global
Brand General Manager
— Clay Dean, Under Armour, Chief Innovation Officer
— Danny Stillion, IDEO, Partner & Executive Design Director
— Jamie Sciturro, Autodesk, Solution Executive
— Riccardo Giraldi, Microsoft NEXT, Principal Creative Director
— Seleta Reynolds, Department of Transportation van de stad Los Angeles,
General Manager
— Stewart Reed, Art Center College of Design, Hoofd Transportation Design
“Met trots delen wij mee dat er dit jaar meer teams dan ooit tevoren deelnamen aan AutoMobility LAʹs Design & Developer-programma. Ook waren de deelnemers mondialer en diverser,” aldus Bryan Biniak, Oprichter en CEO van ConnectedTravel en Adviesraadlid van AutoMobility LA. “Dit programma en deze challenge zijn gegrond in het belang van design, innovatie en samenwerking tussen sectoren als het gaat om de verbetering van de toekomst van mobiliteit. Deze teams hebben gebruikgemaakt van de creativiteit, het talent en de motivatie die de geest vormen van onze show. We konden niet méér onder de indruk zijn.”

Alle elf teams maken kans op de twee andere prijzen van de wedstrijd dit jaar. Voor de “Industrieprijs” kunnen ontwerpers, autoproducenten, journalisten en andere professionals alle concepten van de deelnemers vanaf 1 december beoordelen op automobilityla.com [http://automobilityla.com/] en stemmen op hun favoriete team. Ondertussen kunnen bezoekers van de LA Auto Show én de rest van wereld op laautoshow.com [http://laautoshow.com/].stemmen op hun favoriete team voor de “Publieksprijs”. De winnaars van deze beide prijzen worden bekendgemaakt in de week van 11 december.

AutoMobility LA’s Design & Developer Challenge, georganiseerd in het epicentrum van automotive design en innovatie, is ʹs wereld enige jaarlijkse wedstrijd die de automotive-ontwerpgemeenschap mengt met creatievelingen uit meerdere disciplines, zoals entertainment, technologie, architectuur en stedenplanning. De editie 2017 werd gepresenteerd door Microsoft [http://microsoft.com/] en ondersteund door Autodesk [https://www.autodesk.com/] en Lacks Enterprises [http://www.lacksenterprises.com/] en met de Los Angeles Department of Transportation [http://ladot.lacity.org/] als officiële partner.

Kijk voor meer informatie over het Design & Developer-programma op:
http://automobilityla.com/design-developer-program/ [http://automobilityla.com/design-developer-program/]

Kijk voor meer informatie over AutoMobility LA en LA Auto Show op:
http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/] en http://laautoshow.com/ [http://laautoshow.com/]

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA
De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®), opgericht in 1907, is ieder jaar de eerste grote Noord-Amerikaanse autoshow van het seizoen. In 2016 zijn de Press & Trade Days van de show gefuseerd met de Connected Car Expo (CCE) om AutoMobility LA(TM) te worden, de eerste beurs van de industrie die de technologie- en de automotivebranches convergeert voor de lancering van nieuwe producten en technologieën en om te discussiëren over de meest prangende kwesties met betrekking tot de toekomst van vervoer. AutoMobility LA 2017 vindt plaats in het Los Angeles Convention Center van 27 tot en met 30 november, met verschillende voertuigdebuten van producenten. De LA Auto Show 2017 is geopend voor het publiek van 1 tot en met 10 december. AutoMobility LA is de plaats waar de nieuwe auto-industrie zaken voor elkaar krijgt, baanbrekende producten onthult en strategische bekendmakingen doet aan media- en industrieprofessionals van over de hele wereld. De LA Auto Show wordt gesteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt uitgevoerd door ANSA Productions. Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en informatie over de show, volg LA Auto Show op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow], op Facebook via https://www.facebook.com/LAAutoShow [https://www.facebook.com/LAAutoShow] of op Instagram via https://www.instagram.com/laautoshow/ [https://www.instagram.com/laautoshow/] en meld je aan voor alerts via http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/]. Kijk voor meer informatie over AutoMobility LA op http://www.automobilityla.com [http://www.automobilityla.com/].

Mediacontacten:
Brian Alexander/Amanda Niklowitz
JMPR Public Relations, Inc.
(818) 992-4353
balexander@jmprpublicrelations.com [mailto:balexander@jmprpublicrelations.com]
aniklowitz@jmprpublicrelations.com [mailto:aniklowitz@jmprpublicrelations.com]

Logo – https://mma.prnewswire.com/media/613174/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/613174/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

Web site: http://www.laautoshow.com/

BizPress.nl