Grote auto maakt single mannen aantrekkelijker

Grote auto maakt aantrekkelijker 
De Ford Ka is het populairste autotype onder single vrouwen. Echter geeft ruim een kwart van de single vrouwen aan, wanneer het budget het toelaat, liever in een cabriolet van Peugeot of Fiat te rijden. Onder single mannen is de Volkswagen Golf het populairste model, maar mocht het budget het toelaten dan valt de keuze op een Audi A4 of BMW 3-serie. Een klein model auto bij een man wordt door de single vrouwen uit dit onderzoek niet gewaardeerd. Ruim 20 procent vindt een man in een grotere auto een stuk aantrekkelijker. Bijna een derde van de single mannen zien het liefste hun toekomstige partner in een goedkopere en kleinere auto rijden dan zijzelf.  

Foute accessoires
Letten vrouwen bij de aanschaf van een auto vooral op de kleur, prijs en zuinigheid van de auto. Bij single mannen vormen sportiviteit, stoerheid en comfort de belangrijkste aankoopargumenten. Voor een eerste date is het voor mannen belangrijk de auto wel vooraf te checken op het ontbreken van bepaalde accessoires. Single vrouwen knappen namelijk af op spinners (doordraaiende velgen), geurboompjes, grote stickers op de ramen en zonneschermen met print. Single mannen knappen bij vrouwen vooral af op kinderzitjes, pluche beesten of knikkende hondjes op de hoedenplank.

Favoriete bezigheden tijdens het autorijden
Bijna 60 procent van de singles geeft aan tijdens het autorijden het liefste naar de radio te  luisteren. Radio 538 is veruit het  meest favoriete radiostation. Op tweede plek en derde plek staan Q-music en Sky Radio. Verder staan in de top 5 bellen/sms’en, eten en/of drinken en flirten genoemd. Het flirten in de file is met name bij single mannen populair en is zelfs bij 10 procent van de ondervraagden een flirt ook echt uitgelopen op een date. Afknappers tijdens het autorijden zijn er ook. Vrouwen knappen af wanneer mannen in hun neus peuteren, een vieze auto hebben of claxonneren. Mannen knappen af wanneer vrouwen zich tijdens het autorijden aan opmaken zijn, onnodig links blijven rijden en zichtbaar vloeken.  

Intimiteiten in de auto
Ruim 60 procent van de ondervraagde singles heeft weleens een intiem moment beleefd in de auto. De meest populaire plek is het bos, gevolgd door het industrieterrein. Tenslotte wordt ‘voor de eigen deur’ door bijna 20% van de singles als favoriete plek genoemd.  
Einde Persbericht

Dit onderzoek is gehouden onder 500 singles, in de leeftijd van 25 tot 45 jaar.

Links:

BizPress.nl