Google onmisbaar in selectieprocedure personeel

Naast het cv en de motivatiebrief van een sollicitant is tegenwoordig ook de online identiteit van iemand een belangrijke graadmeter. Op sociale netwerken probeert men een indruk te krijgen van de persoon achter de sollicitant, om zo na te gaan of hij of zij bij de organisatie past. 

Tim Lammers, Online Marketeer bij Creyf’s: “Deze uitkomst sluit aan bij de steeds belangrijker wordende cultuur binnen organisaties. Bij het zoeken naar een nieuwe baan staat een goede werksfeer hoog op de verlanglijst. Werkgevers kunnen via Google en sociale media een eerste indruk krijgen van de interesses van de sollicitant en op basis hiervan bekijken of ze in het team zullen passen.”

Sollicitanten
Uit het onderzoek blijkt ook dat ruim een kwart (28 procent) van de sollicitanten zich niet druk maakt om wat er over hen op internet te vinden is, of er nooit bij na heeft gedacht. De overige 72 procent realiseert zich wel dat werkgevers ook gebruik maken van Google en is dan ook voorzichtig met wat zij op het internet zet.

 

BizPress.nl