Broer en zus maken giftcards persoonlijk én duurzaam


13-2-2019, Amsterdam – Als jongste telg uit een ondernemende familie vond
Sophia (24) het tijd voor
verandering toen ze met haar oudere broer Olivier
(43)
, jaren actief in hoofdzakelijk plastic giftcards, over de zaken sprak.
Sophia vroeg zich vooral één ding
af: waarom nog steeds plastic kaarten gebruiken en niet een digitaal
alternatief?
Na een aantal brainstormsessies ontstond het idee van Giffy; elkaar real time digitaal giftcards geven via whatsapp of
email, verpakt in een persoonlijk filmpje of foto.

Vanaf heden is www.ilovegiffy.com
live en kunnen mensen elkaar 24/7 persoonlijke digitale giftcards sturen van
alle bekende merken zoals Zalando, Spotify en Bol.com.

Giffy heeft mede tot doel
het stoppen van het gebruik van single-use plastic en doneert per verzonden
giftcard de productiewaarde van een plastic giftcard aan de Plastic Soup Foundation.

Wat is een Giffy

Een Giffy is een persoonlijke
digitale giftcard die men altijd en overal ter wereld real time via e-mail of
Whatsapp aan elkaar kan geven.
Alle grote giftcardmerken die populair zijn bij de doelgroep zijn
vertegenwoordigd. Zoals Spotify, Sony Playstation, Adidas,
Zalando, Bol.com en de Nationale Bioscoopbon etc.

Als uniek ‘pakpapier’ kan
degene die het verstuurt een persoonlijke video maken of kiezen uit de vele
animaties om bijvoorbeeld de jarige Job te feliciteren. De ontvanger kan de
giftcard direct verzilveren online of met een barcode op je mobiel. Maar ook de
persoonlijke video kan direct op zijn of haar social media kanalen gedeeld worden. Een persoonlijk cadeau geven
kan nu dus altijd real time en overal ter wereld met je mobiel.

En de productiewaarde van een fysieke giftcard wordt, bij iedere verstuurde
Giffy, gedoneerd aan de Plastic Soup
Foundation
, die de bron van plastic vervuiling aanpakt.

Giffy is dus meer dan een
slimme, duurzame en leuke manier om persoonlijke digitale giftcards te sturen.
Het draait ook om elkaar waarderen en geven om de mensen die belangrijk voor je
zijn. Sophia en Olivier hebben gekozen voor een laagdrempelig geef- en
verzilverproces. Dus, geen profiel aanmaken of registreren, geen ingewikkelde
procedures bij het verzilveren van de giftcard, maar gewoon simpel, oprecht en vooral
heel leuk.

De (nabije) toekomst

Giffy beschikt
over internationale titels zoals Spotify, Nintendo, Zalando etc. De
internationale roadmap brengt Giffy vanaf juni dit jaar in Engeland, Duitsland en de Verenigde Staten. Het Giffy platform
is ook beschikbaar gemaakt voor zakelijke klanten die een ‘eigen’ Giffy
omgeving willen.

Check www.ilovegiffy.com en ervaar het zelf.

Wordt vervolgd…

BizPress.nl